終於還是我,狠心說了再見。

 

我一直以為,我們的感情就像兩條平行線,沒有交集、沒有重疊,只有無止盡延伸的等待...。

一直到我寫完與你道別的信,我才驚覺,我們其實是兩條交叉線。

 

我回想第一次見面、第一次擁抱、第一次親吻、第一次幸福,很多在我心中,仍然鮮明的畫面,你的笑、你的好、你的自尊、你的驕傲....,但這些片刻,我已經好久沒有溫習,甚至我想像不了,你思念我的表情,那種,我曾經,很習慣的表情...。

 

我們是兩條交叉線。曾經有過交集,之後不回頭的分道揚鑣,如果我們平行前進,至少我還可以凝望在身畔的你的腳步,但兩條交叉線,只有漸行漸遠、越來越模糊的身影,我連回顧的足跡都搜尋不到...。

 

我不愛你嗎?這已經不在我能夠回答的範圍裡了。事實上是,我根本沒有擁有過你,愛不愛,好像已經不怎麼重要了。

 

祝你幸福。但你幸不幸福我無從預見,也不是我能夠給予你的。如果你覺得,這只是句不負責任的道別藉口,那就是了。

 

至少我們只是交叉,沒有糾結。

 

All By Myself

 

When I was young
I never needed anyone
And making love was just for fun
Those days are gone
Livin' alone
I think of all the friends I've known
When I dial the telephone
Nobody's home

All by myself
Don't wanna be
All by myself
Anymore

Hard to be sure
Sometimes I feel so insecure
And loves so distant and obscure
Remains the cure

All by myself
Don't wanna be
All by myself
Anymore
All by myself
Don't wanna live
All by myself
Anymore

When I was young
I never needed anyone
Making love was just for fun
Those days are gone

All by myself
Don't wanna be
All by myself
Anymore
All by myself
Don't wanna live
Oh
Don't wanna live
By myself, by myself
Anymore
By myself
Anymore
Oh
All by myself
Don't wanna live
I never, never, never
Needed anyone 
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 折翼的鳥-Sophia 的頭像
    折翼的鳥-Sophia

    我行‧我述

    折翼的鳥-Sophia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()